A kétszeres Oscar-díjas rendező, Asghar Farhadi (Nader és Simin – Egy elválás története, Az ügyfél) most először forgatott nemzetközi stábbal. A Mindenki tudja az eddigi legnagyobb költségvetésű filmje, amely a jól ismert színészek mellett a spanyol filmgyártás legnagyobbjait vonultatja fel, köztük Jose-Luis Alcaine operatőrt és Sonia Grande jelmeztervezőt, Pedro Almodóvar állandó alkotótársait. A film vágója Hayedeh Safiyari volt, aki Farhadi Oscar-díjas munkáin is dolgozott. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------- A feszes thrillerben Laura (az Oscar-díjas Penélope Cruz – Vicky Cristina Barcelona) testvére esküvőjére utazik vissza családjával Buenos Airesből spanyolországi szülőfalujába. Az este során azonban olyan események történnek, amelyek alaposan felforgatják az életét, és választás elé kényszerítik férje (Ricardo Darín – Eszeveszett mesék) és egykori szerelme (az Oscar-díjas Javier Bardem – Nem vénnek való vidék) között.
Csodálatos film! Moziban akartam megnézni, de sajnos lemaradtam róla.
Aki ezen a filmen unatkozott és lehordja, tucatnak tartja, azzal tényleg mi van? :)
Igaz nem most láttam, hanem amikor kijött, de nálam sima csont nélküli:
10/10
(Na nehogymár 5-ön álljon egy ilyen komoly alkotás, az itt regnáló kollektív agyhalál miatt.)
Tetszett, köszönet a feltöltésért! Elsősorban azért tettszett, mert egy olyan fontos témát feszeget (úgy, hogy közben arról konkrétan pont alig beszélnek (!), inkább az arckifejezések és a tekintetek üzennek tisztán és világosan, és ez szerintem nagy bravúr!), ami időnként előkerül mint... hát, hogy is írjam : Bárkivel előfordulható szituáció, és úgy látom, hogy sokszor ebben a kérdésben a férfiak felé nem igazságos az, ahogyan és ami alapján döntés születik... Noh, eddig tudtam virágnyelven leírni, már -!!! SPOILER !!!! - jön: Az addig oké és érthető, hogy az anya veszi ki a "szülőség" fájdalmas részét, az is, hogy benne növekszik az a gyermek stb. stb., de... Sokan ez alapján döntenek arról, hogy hát ha a kapcsolatnak vége, akkor a pasinak nincs is joga tudni, vagy... mindegy, hogy tudja e, szóval akár el is hallgatható.... Ezt nem érzem korrektnek. A férfi az előbb említett különbségek mellett (és ellenére) mégiscsak "felerész" az egészben lelkileg és fizikailag is, hiszen nélküle nem foganhatott volna meg az a gyermek! No meg akkor elmondani hogy az övé a gyerek amikor kell a lóvé, (egyébként sosem tudta volna meg), enyhén szólva undorító. Még egy apróság : hiányoltam, hogy anno miért is szakítottak (?)... mi volt az ok, amiért akár a gyereket is elvetette volna a nő, ha az "új" pasi nem beszéli rá, hogy megtartsák? Miért? Most vagy én bambultam bele a film közben a gondolataimba, vagy ez tényleg kimaradt... Nem tudom. Mindent összevetve szerintem jó film volt, én egyáltalán nem untam, minden részletében volt valami pezsgés, élet, mélység,... valami, ami "csak" napsütés és élmény, szerelem, ... szóval hát.. :) Sokminden, amiktől az élet szép is tud lenni, ezért van értelme leküzdeni ami rossz esetleg az utunk során jut nekünk. Úgymond erre is emlékeztet ez a mozi. Olyanoknak ajánlom, akik szeretik az elgondolkodtató filmeket. Köszönöm még egyszer!
SPOILER!
A kapcsolatnak elvileg (mintha lenne benne egy fél mondat ezzel kapcsolatban) azért lett vége, mert a nő elutazott kvázi "szerencsét próbálni".
Egyébként, ha jól értelmeztem a filmet, a nő akkor már házas volt, és hazautazott. Konkrétan megcsalta a férjét, és abból született a lány. Így már valamilyen szinten érthető, hogy miért titkolták el az igazi apa kilétét. Ezzel a lányt is védték. Az érthető nem azonos azzal, hogy jogos, vagy megbocsájtható! :) De az nagyon gáz (undorító), abszolút igazad van, hogy amikor kell a lóvé, akkor az övé a gyerek...
De a férfi elvileg beteg, ugye?! És a végén a felesége elhagyja?!
köszönöm a feltöltést ! Az első képsorok amik tetszettek a mediterrán hangulat a zene,a ház és környezete,akár a Szólits a neveden- forgatási helyszine a Francia vidéki ház és csodálatos környezete...., ez egy családi dráma, a régmúlt idők elfojtott feltépett sebei,amint a cím is mondja mindenki tudja mi történt de nem beszélnek róla hogy ne fájjon vagy mert megpróbálják folytatni életüket megalkuvásokkal,lemomondásokkal másképpen. A besorolása dráma, misztikus thriller ezekből a dráma igaz..Asghar Farhadi népszerű elismert rendező nem is csodálom hogy örömmel vállalták a szinészek a vele való munkát. mégis azt kell mondanom "nagyobb volt a szele" nagy érzelmeket nem váltott ki se döbbenetet mint a többi filmje A NADER ÉS SIMIN, az ÜGYFÉL vagy A MÚLT amik felejthetetlen történésekről mesélt
Nagyon unatoztam .Elindítottam eme fantasztikusan vontatott filmet. Semmiképpen bele se kezdjen ki épp eszénél van, hisz egy mondatnyi tartalma (már amennyiben ezt tartalomnak nevezhető) bizonyos nem túl nagy költségvetéssel megalkották. Nem csak hogy elalszik az ember az unalomtól, hanem sajnos mire végignyögtem,(ha már belekezdtem) még az életről is levett. Hangulatom jelenleg eretvágok ha még egyszer elvi alapon végignézek egy ilyen értelmetlenséget. Penélope Cruz nem is értem , hogyan adhatta ehhez a nevét. Azért köszönet a feltöltésért.
Ekkor frissült utoljára: 2021/01/08
Ekkor frissült utoljára: 2024/10/13
Ekkor frissült utoljára: 2024/12/14
Ekkor frissült utoljára: 2020/11/17
Ekkor frissült utoljára: 2020/06/07
A funkció használatához be kell jelentkezned!
×
Vélemény írás: