Tarkovszkij vallja, hogy a film az egyetlen olyan művészeti ág, amiben óriási szerepet játszik az idő fogalma. Számára a rendezés nem más, mint az idő megfaragása. „A szobrász kezébe vesz egy márványdarabot, és már látja benne a kész művet, mindössze az a dolga, hogy a felesleges részeket eltávolítsa. Ugyanígy jár el a rendező is, aki egy darabnyi időt formáz át, elhajítván mindazt, amire nincs szüksége, és csak azt hagyja meg, ami része lesz a majdani kész műnek.” Tarkovszkij 1982-ben elhagyja hazáját, s Olaszországba utazik, felesége és gyermeke nem mehet vele. Megpróbál dolgozni, alkotni, egy csodálatos filmre készül, Nosztalgia a címe. Tonino Guerra forgatókönyvíróval tölti napjait, magányát, otthontalanságát egyedül a közös szellemi alkotó munka oldja. Olaszország egyik legszebb táján utaznak, sétálnak, beszélgetnek. A táj Toszkána, Szerb Antal „Utas és holdvilág” hangulatait idézi, Amalfitól Siennáig utaznak, s gondolkodnak az eljövendő játékfilmben, s nosztalgiáznak. A poéta és filmrendező megrendítő őszinteséggel tekint szét a tájon, tér be templomok szentélyébe, s monologizál az elhagyott szülőföldről, miközben nem igazán tud ide megtérni
Ekkor frissült utoljára: 2021/04/01
Ekkor frissült utoljára: 2024/05/02
Ekkor frissült utoljára: 2023/12/02
Ekkor frissült utoljára: 2021/08/22
Ekkor frissült utoljára: 2022/08/01
A funkció használatához be kell jelentkezned!
×
Vélemény írás: