Brandon és Philip, a két felsőbbrendűségtől vezérelt New York-i fiatalember úgy véli, hogy gyilkosság terén is képes tökéleteset alkotni. A közelgő ünnepi vacsora előtt minden ok és indíték nélkül egy kötéllel megfojtják barátjukat, David-et, majd a holttestet egy ládába rejtik. A partira - melyre David is hivatalos - sorban érkeznek a vendégek, köztük David menyasszonya és édesapja is, s eközben a letakart láda éppen büféasztalként funkcionál. Eleinte a vendégsereg mit sem sejt, ám nem sokkal később megérkezik Brandon-ék egykori filozófiatanára, Rupert Cadell, aki David távolmaradásából és a fiúk szokatlan viselkedéséből kiindulva lassan összerakja a képet.
Hitchcock az egész filmet egyetlen műteremben forgatta le folyamatos felvételben, tízperces vágásokkal. A történetet - egy hidegvérű gyilkosságot, melyet két furcsa fiatalember követ el - Leopold és Loeb gazdag fiatal értelmiségiek valódi esete ihlette meg, akik csak a hecc kedvéért megöltek egy 14 éves gyermeket Chicagóban. A kötél volt Hitchcock első színes filmje és az első olyan film, melyet nemcsak rendezett, hanem a producere is volt. Annak érdekében, hogy hosszú felvételeket lehessen készíteni, minden kamera- és színészmozgást alaposan meg kellett tervezni egy hatalmas tábla előtt. "Még a padlót is telerajzoltuk megszámozott karikákkal a tízperces tekercsekben zajló 25-30 kameramozgáshoz" - árulta el Hitchcock. A kameramozgások elősegítése érdekében pedig az asztalokat és székeket folyamatosan át kellett rendezniük a kellékeseknek. (port)
Ekkor frissült utoljára: 2024/04/14
Ekkor frissült utoljára: 2021/05/14
Ekkor frissült utoljára: 2021/12/26
Ekkor frissült utoljára: 2024/08/29
Ekkor frissült utoljára: 2024/08/25
A funkció használatához be kell jelentkezned!
×
Vélemény írás: