Bryan Mills (Liam Neeson) volt CIA-ügynök számára a legfontosabb küldetés mindig is a családja védelme volt. Mikor már azt hitte, minden ellenségével leszámolt, és sötét múltja nem érheti utol, egy váratlan esemény teljesen felborítja addigi nyugodt életét. Volt feleségét holtan találja otthonában, és minden bizonyíték az ő bűnösségére utal. Miközben a vérprofi Mills mindent bevet, hogy megtalálja és kiiktassa a valódi bűnösöket, a nyomába ered egy elszánt nyomozó (Forest Withaker), valamint a CIA és az FBI. De nemcsak az ő élete forog veszélyben: a lánya, Kim (Maggie Grace) is a kegyetlen gyilkosok célpontjává válik. Az exügynök felforgatja egész Los Angelest, nem törődve semmivel és senkivel. Két cél lebeg a szeme előtt: biztonságban tudni a lányát, és végrehajtani a halálos ítéletet a brutális gyilkosok felett.
Nekem nem volt bajom a filmmel, azt kaptam, amit vártam. Az alattam szóló "Jack Bird" darabokra szedi a filmet és részben igaza is van.
Patikamérlegre teszi a rendezőt a szereplőket, forgatókönyvírókat és ezzel sincs bajom, mert itt sok igazsága van.
De! Ez egy akciófilm, a maga erényeivel és hibáival. Én sosem úgy ülök le filmet nézni, hogy rögtön a hibákat keresem (mindegyikben van,
tökéletes film, zene, festmény, regény, vers, szobor, épület etc. nincs, csak majdnem tökéletes, amire azt mondjuk szép, vagy jó).
"Jack Bird" aprólékosan elemez, ami szintén szimpatikus nekem, csak kicsit túllő a célon.
Remélem, nem bántódik meg a véleményemen.
Ennek szellemében köszönöm a lehetőséget, tisztelettel: Baranyai György 10/8
Nos... Megnéztem.
Őszintén megmondom, nem tudom hol is kezdjem. Az egyik szemem sír (nagyon), a másik viszont ha nem is nevet, de egy kis mosoly ragadt rajta. Még pedig azért, mert nem lett OLYAN borzalmas, mint amit vártam tőle. A legjobb jelző, amit tudok rá mondani, hogy közel nem lett olyan rossz, mint egy Die Hard 5 vagy egy Szállító 3. Hanem olyan... Semmilyen!
Az első és a legfontosabb dolog, ami még mindig menti a helyzetet az a film első 20 perce, meg a Bryan és Kim közötti szoros kapcsolat. Még mindig jó volt nézni, hogy a színészek az első film után is még mindig ennyire szoros kapcsolatot tudtak felépíteni a karakterek között. Azonban az első és komoly érvágás az volt, amikor elkezdődnek az akciók... Ha az Elrabolva 2-ben, vagy a Szállító 3-ban nagyon utáltátok, hogy minden széjjel van szabdalva, a kamera meg állandóan rángatózik, akkor örülhettek, mert szerintem messze itt lett a legrosszabb! Egyszerűen Olivier Megaton nem tud akciókat rendezni. Annyira stílusos szeretne lenni és annyira látszik az eredményen, hogy nagyon hajaz a Bourne Trilógiában is alkalmazott kézi kamerás kamerakezelésre. Azonban míg ott egy nagyon jó rendező még kordában tudta tartani (még követhető volt), addig itt annyira túlzásba estek, hogy például, amikor Bryan legelőször menekül a rendőrök elől, ahol még nem igazán voltak látványos és közelharci részek, mégis annyira szétvagdosták a jelenetsort (1 másodperc alatt is 2-3 vágást csinálnak... ŐRÜLET), hogy már a követhetetlenség határait súrolja. Egy NEM látványos üldözős résznél!
De be kell vallanom, hogy voltak erősebb részei is a filmnek (persze önmagához képest). Az autós és a közelharci részek követhetetlenek voltak, de a lövöldözős részek szerencsére már (most is önmagához képest) sokkal követhetőbbek voltak. A film befejezése pedig szerintem teljesen korrekt volt és a repteres rész egész pofásan lett megcsinálva. Azonban ezek a dicséretek csupán apróságok a filmben lévő baromságokhoz képest. A film végi fordulat például SEMMILYEN hatást nem váltott ki belőlem, Egy: mert számítottam rá, Kettő: mert úgy kezelték, mintha ez természetes lett volna.
Az ilyen dolgok már mellékesek, hogy az első filmben léfő Stuart-ot alakító színész (valamiért ) nem vállalta a szerepet és ahelyett, hogy kiírták volna a filmből vagy egy hasonló külsejű színésszel cserélték volna ki mit csináltak? Egy főszereplőt csináltak belőle, aki az első filmben alig szerepelt és egy teljesen más külsejű színésszel helyettesítették. Nehezemre esett azt hinni erről a férfiról, hogy a karaktere ugyan az, mint az első filmben. Az pedig már csak hab a tortán, hogy a CGI-t most sem tudták hanyagolni. MIÉRT?
Ahogyan pedig a dolgok a legvégére megoldódnak, ahogy kiderül miért nem Bryan lehet a gyilkos... Komoly? Az ilyen dolgok egy komoly nyomozás folyamán rögtön az első nap kiszoktak derülni, hogy-hogy ennyit vártak vele? Mielőtt letámadnátok srácok... Ez a film nem 1-2 nap alatt zajlott le. Miért? Mert a filmben van egy temetési rész (kihagyhatatlan klisé). És mint tudjuk a holtesteket nem 1-2 nappal a haláluk után szokták temetni, csak akkor, ha valamilyen befolyásos ember sokat fizet. Szóval mondjuk azt, hogy kb. 1 hétnek kellett eltelnie Lenore halála és a temetése között. Azonban a filmben egyáltalán nem derül ki, nem érzékeltetik velünk nézőkkel, hogy akkor most pontosan mennyi idő is telt el. Ennyire ostobának néznek minket? Ennyi idő alatt nem derültek ki ezek a dolgok? (Spoiler miatt most nem mondom el mik voltak.)
Hihetetlen, hogy a forgatókönyvet pontosan ugyan azok írták, mint az első filmben, Luc Besson Robert és Mark Kamen. Be kell vallani, az első filmek a forgatókönyve sem volt zseniális, azonban a rendezésnek köszönhetően annyira színvonalas filmet hoztak össze, hogy megérdemelten van neki még mindig 7.9 pontja az IMDB-n. Pierre Morel Olyan filmeket rendezett, mint a B13, A nyakörv, Párizsból szeretettel és (a hasonló karriert befutott) első Szállító filmet. És képzeljétek el, hogy mindegyiket Luc Besson írta. Ez is azt mutatja, hogy Besson csak átlagos akciófilmeknek való forgatókönyveket csinál, DE (!) és itt van az a nagy de, ha egy jó rendező kezébe kerül egy átlagos forgatókönyv rögtön egy sokkal színvonalasabb film készül belőle. A filmtörténelem folyamán nem egy hasonló esettel találkoztunk már. A Szállító 3 és az Elrabolva 2-3 pedig Olivier Megaton kezébe került, aki ezek előtt a filmek előtt soha nem rendezett akciófilmet és ezeket is Besson írta. B@zd ki!
Ezért tudtam az Elrabolva 3-ról már messze a megjelenése előtt, hogy rossz lesz, mert tudtam, hogy ki foglya rendezni. Pedig ott lett volna a potenciál, hogy egy jó kis lezárást kapjunk a 2. rész kritikai bukása után, de mivel a filmstúdiókat nem érdekli, hogy ki rendezzen egy akciófilmet és hogy a pénztáraknál még mindig sikeresek az ilyen filmek csak azt tudom mondani, hogy... Kár érte.
10/5
Nem is értem ennek a filmnek miért kellett folytatás, pláne kettő. Eleve az első rész is egy iszonyatos kliséhalmaz volt, de alapvetően pörgős, szórakoztató akciófilm lett. A második és ez a harmadik rész már hihetetlen szinten felesleges alkotás, kár volt bele pénzt és időt feccölni. Liam Neeson zseniális színész, ugyanakkor pénzért képes bármilyen szarban szerepelni. Egyszer végigszenvedhető, de kár a drága időt erre áldozni. 10/4 pont (hatalmas nagy jóindulattal)
Sziasztok,sajnos nem tudom értékelni a filmet,mivel nincs hozzá felirat.Már több alkalommal is kértem,ha lehet,tegyenek feliratot a filmekhez,mert van olyan ember,aki nem érti a szinkront.Nem azért mert "hülye",hanem mert valami oknál fogva hallássérült,ezért jobb ha olvassa a szöveget.Előre is köszönöm,ha esetleg valaki feltesz hozzá feliratot.
eleve nem Megaton kellett volna a rendezoi székbe nemtudom mit látnak benne annyira én ettol az embertol még jó filmet nemláttam és ez sincsen máshogy ami a torténetet illeti Harrison Fordnak a Szokevény c. filmjére hasonlít de az sokkal jobb az meg hogy ennek a filmnek már semmi koze ahhoz a szóhoz hogy elrabolva az meg már egy másik dolog és most megyek megnézem inkább az elso részt
Érdekes, mikor egy jó filmből sorozatot csinálnak és egyre hülyébb ötletekkel jönnek elő. A 4. rész is készül, abban őt rabolják el de megtalálja önmagát és ki is szabadítja. Harmatgyenge utánzata az első résznek, ja, és a vége is ugyanaz. Höhö, nem írtam ki, hogy spójler, te meg elolvastad...
Ekkor frissült utoljára: 2024/10/31
Ekkor frissült utoljára: -
Ekkor frissült utoljára: 2024/04/04
Ekkor frissült utoljára: 2024/11/28
Ekkor frissült utoljára: 2024/09/18
A funkció használatához be kell jelentkezned!
×
Vélemény írás: