Stockholm fagyos és meglehetősen nyomorúságos külvárosában járunk, valamikor a nyolcvanas évek elején. Hősünk, Oskar Eriksson teljesen átlagos, ám magányos 12 éves kisfiú. Próbálja ép bőrrel megúszni, hogy osztálytársai állandó jelleggel terrorizálják. Otthon - ahol édesanyjával kettesben élnek - titkon sorozatgyilkosokról szóló újságkivágásokat és más hasonló dolgokat gyűjt. Egy nap egy fán, nem messze Oskarék házától egy rituálisan meggyilkolt fiú holttestére bukkannak. Oskar eközben megismerkedik Elivel, aki a szomszéd lakásba költözött egy idősebb férfival - akiről a néző hamarosan azt feltételezheti, hogy az apja. A kis Eli ugyanolyan magányos, mint Oskar, így hamar barátságot kötnek.
SPOILER
Én abszolút nem vagyok felszínes nagyon szeretem a művészfilmeket, de ez a film nem szól semmiről.
Tele van hibával na most ki az a faszi, aki a kislánnyal kószál? Miért a lekötelezettje, talán nem ártott volna ezt tudatni a nézőkkel, hogy megérthessék. Az egész lakótelepet kinyírja lassan a kiscsaj, de egy árva rendőrt nem látni a film során, senki se nyomoz, senkit sem érdekelnek a különös halálesetek.
A kisfiút az erősebb osztálytáérsai halálra cikizik és kínozzák, hű ilyet még sosem láttunk, csak 20 éve folyamatosan minden második filmben ez van és merészeli itt valaki azt állítani, hogy a filmben NULLA KLISÉ van, beszarok.:DDD
A kislány, tegyük fel, 100 éve 12 éves, de olyan buta, mint a fszom...azt se tudja, mit jelent "járni" valakivel. Könyveket miért nem olvas, de ha csak a tapasztalatokat nézem, sokkal előrébb kéne tartania.
A látszatra sem ad, télen mezítláb, egy szál trikóban flangál.
A 12 éves elvileg normál esetben szőrtelen kislánypuncija meg borotvált, hát az a jelenet a pedofilok kedvéért elengedhetetlen volt a filmből.
A srác apjáról és anyjáról alig tudni valamit. Pl. az apja meleg vagy alkoholista? Miért nem tudhatjuk meg? Amikor a lánynál van a szomszédban és a kislány megöli az alkoholistát, hazamegy, miért üvölt vele az anyja, mit csinált? A filmből nem derül ki.
Annyira vártam, h ez valami hű de jó lesz, mert annyian írták...tényleg már a felénél tartottam, de bíztattam magam, biztos majd most jön a jó rész, de semmi, nem jött a jó rész egyszer sem.
Nekem olyanok a kedvenc filmjeim, hogy Oceánjáró zongorista legendája vagy Maléna vagy Amelie csodálatos élete, Zsernyákok, szívből tudom sajnálni, akinek ez a kedvenc, mert igazi lelki szegénységről tesz tanubizonyságot.
Pazar. Az egyik kedvenc filmem. Féltem, hogy csalódás lesz a könyv (Hívj be!) után, mert az totál lenyűgözött, de ez a film méltó hozzá. Az persze egyértelmű, hogy nem populáris kultúra, de ha hajlandó az ember kicsit gondolkodni közben, és nem csak felszínes szórakozásra vágyik, akkor abszolút megéri megnézni. Nekem ez páratlan.
Nagyon `durva` film? Nem szeretem a horrorfilmeket (az olyan nagyon véres-öldöklőseket), de annál inkább a művészfilmeket. Én elolvastam a könyvet és imádtam, de filmben csak nagyon véresen tudom elképzelni. Nem akarom arra pazarolni az időmet, hogy nekifogjak és 10 perc után, csonkig rágott körmökkel kikapcsoljam. Tehát érdemes nekikezdenem? (nem félős vagyok, egyáltalán nem arról van szó. Nagy társaságban minden horrort meg tudok nézni, de egyedül nem igazán szeretek ilyen kategóriájú filmeket nézni. Ennek azt írják, hogy dráma. És olvastam azt is, hogy olyan művészfilm-féleség és imádom az ilyen 80-as években játszódó filmeket, legyen az vámpíros, vagy akármilyen.Mint írtam, a könyv nagyon teteszett és ajánlom, hogy aki teheti olvassa el, a magyar címe: Hív be!. )
*Hívj be! (bocsi)
Eeeeh.... próbáljuk meg tömören... nem kritika a lényeg most hanem az ÉLMÉNY bzdmeg. 1. z ILYEN filmek miatt nézek meg 1000 horror-t, slashert, thrillert etc.... hogy egyszer látok valamit ami átdja a valsóágot válogatva, annélkül hogy válogtná... (művészet = válogatott valóság etc) 2. My Fair, Gruby, Adun ... és többi mind idióták vgytok szó szerint. Nem láttok semmit zon kívül amit néztek. Csak hogy érthető legyen: 2.1. Kezdem onnan hogy, elkezdem nézni filmet (trailereket utálom, z eslő 5 perc elég), 10 perc után. VAMPIRE wtf... rendben. Mégsem kapcsolom ki. És fél óra után részemről a koncepció kezd összeállni. Szándékolt, nem szándékolt, rövid távú és hosszú távú jelentések etc etc... 2.2. 12 évesként öröklét etc.... erre egy pszichosugallat, élményfilm kísérlet (is) rendben. Gondolom, ha már van ez a műfaj, meg ez a mítosz....mért ne. Ha a Vampire képes egy Alkonyathoz hasonló tehetségtelen, elernyedt John Lenon herekocogtatással milliókat kaszírozni, akkor csak van piac, látjogosultság...meghát a vámpír az vámpír. 2.3. Megy tovább a film... közben az én személyes koponyámban: Let the RIGHT ONE in... RIGHT ONE......right one... és már többé le van szarva, hogy a right one vámpír... szimbólum. KÜLÖNLEGES. Valami 12 évesen, amikor érik a tisztánlátás, és a következő húsz harminc év devianciái meg az összes ezzel járó pszichés zsákutcái kvázi bele lesznek égve ...imént említett időre a személyiségünkbe... itt kezdődik a lényeg. 2.4. A RIGHT ONE, a különleges dolog az életünkben nem egy nyolc mérföldnyi gettóban, hanem a tökéletesen unalmas, swéd kopott középosztály előtt játszódik. Legalább is Fáradt 40-esek a mellékszereplőink. A környezet lehetne akárhol... aki unja az szopja tovább New York izgalmas fszát, lényegtelen... jellemző... Szóval a cím , mint angolban sok phrases nem csak let the right one in... angol fejben majdnem egyet jelenthet a let it right in, let (her) right in, lets right in etc.... engedd be, engedd rendben be, a rendeset enged be, jót engedj be ...holisztikus phrase. Ezt mind egyszerre jelentve ... ha felfogod (3 másodpercebe kerül)... akkor 2.5. Látod, hogy a vámpír dolog adalék, a szereplő válogatás remeksége adalék sok plusz... a környezet, tehetetlenség (sokunk ennél unalmasabb életet él nagyfiúk...) is plusz. A lényeg, az a különleges valami, amire bármelyik szociálisan izolált gyerek vágyik. Ami átsegíti a tehetetlenségen, aminek van jelentősége, amiben öszinte vagy. Amivel elmenekülhetsz az unalom és a gyötrők elől... etc etc... 2.6. Így nézve tovább a filmet a végére magam részréről láttam egy csupasz vázat, egy szocializált love storyt, amiben minden a helyén volt. ÉS MINDEN PLUSZ ADALÉK pl.: az X éve 12 éves vámpír pszichéjének élményrajzpróbálkozásától egészen az unalmas családig, kegyetlen (ügyetlen...valóságos ..is) hülyékig... minden adaléknak megvolt a helye...és át tudott jönni. Mert a lényeg itt a változás volt amiról egyszer a qva életbe el lehetne mondani hogy: Így kell segíteni, sokan így akartuk hogy segítsenek. Mert ez nem egy emo film. Ez mindenkié is kicsit, aki egyedül megérdemelet volna némi segítséget... Dot
Még szerencse,hogy inkább az IMDB-re szoktam hallgatni :D Itt néhány ember elég felszínes... nem kell tetszenie ennek a filmnek minden egyes embernek,de aki nem látja benne a minőséget az vak. Sokkal de sokkal jobb,mint bármelyik Alkonyat(vámpíros Barátok közt) vagy min bármelyik amerikai hentelős-vámpíros "remekmű" .Csak az nézze meg,aki szereti,ha egy filmnek van mondandója,tartalma. Nekem egy 9-est bőven megért. Bátran kezdjetek neki,ne csak a negatív kommenteket lássátok :)
Lehet, hogy kicsit el van húzva a cselekmény, de legalább betartják a vámpírmitológia szabályait. Itt az a vámpír, akire rásüt a Nap, annak annyi, és nem kezd el csillogni a bőre!(nem úgy mint néhol -.- ) Meg az, hogy csak akkor tud bejönni, ha beengedik. Van benne szerelmi szál, de itt inkább olyan aranyosnak mondanám(még úgy is, hogy gyilkol benne a lány), nem úgy mint a twilightban. A szereplők szimpatikusak(a vámpír is) , bár néhány cselekedetükkel én nem tudtam egyetérteni. Szerintem érdemes megnézni. 8,5/10
Ekkor frissült utoljára: 2022/11/11
Ekkor frissült utoljára: 2023/04/24
Ekkor frissült utoljára: -
Ekkor frissült utoljára: 2023/11/24
Ekkor frissült utoljára: 2020/04/24
A funkció használatához be kell jelentkezned!
×
Vélemény írás: