A grúzok nagy filmköltője a neorealizmusból nőtt ki, hogy aztán utánozhatatlanul egyéni stílusban, felkavaró expresszivitással olvasszon egybe köznapi valósággal mítoszt, folklórt, vallást, költészetet. (port)
"A Könyörgésben minden elhangzó szó Psaveláé. Nevezetesen: az Aluda Ketelauri (1888) s A vendég és a házigazda (1893) című elbeszélő költeménye, 1893–1913 közt írott öt verse (Újévi álom, Látomás I., Ábránd, Karácsonyi álom, Látomás II.), valamint prózában írott lírai-filozófiai miniatűrjei s a prológusban elhangzó, címadó Könyörgés (vers) szolgáltatják az anyagot, amelyet Abuladze és forgatókönyvíró-társai (Anzor Szalukvadze és Revaz Kveszelava) a „variációk egy témára” zenei kompozíciós elvét követve építenek filmszerkezetté, s amely Alekszandr Antvipenko fekete-fehér képein – az egész szovjet filmművészet egyik legnagyobb operatőri teljesítményén – válik igazi film-látomássá." (FILMVILÁG: Csala Károly)
Ekkor frissült utoljára: 2024/03/10
Ekkor frissült utoljára: -
Ekkor frissült utoljára: 2021/06/03
Ekkor frissült utoljára: 2022/11/29
Ekkor frissült utoljára: 2024/04/22
A funkció használatához be kell jelentkezned!
×
Vélemény írás: