A milánói nagypolgári család életét felbolygatja egy titokzatos látogató, akibe a család minden tagja beleszeret, olyannyira, hogy a fiatal férfi erotikus vonzerejétől már egyikük sem tud szabadulni. "Egy olyan világban, amelyből immár minden metafizikus összetevő kiveszett, váratlanul és titokzatos körülmények között megjelenik az Igaz. A héber 'megismerés' értelmében volt arra szükség, hogy a Vendég és a család tagjai között szexuális kapcsolat jöjjön létre, ebbe sűrűsödik a film minden jelképe és jelentése." (Pasolini)
Nagyon kíváncsi vagyok, vajon hányan voltak képesek ezt a filmet élvezni és érteni ötvenhárom évvel ezelőtt, mert abban biztos vagyok, hogy manapság ezrelékekben lehetne csak kifejezni az ilyen nézők számát.....
Felgyorsult az életünk? Mondják.
Elhülyült az emberiség? Lehet.
Túl sok és túl erős inger ér minket manapság? Az akkorihoz képest biztosan.
De ennek a filmnek sem akkor nem volt, sem most sincs semmi értelme. Bármit is próbálnak belemagyarázni a kritikusok és a pazolini-hívők. Hihetetlen, hogy volt arra idő, pénz, és sokszáz ember türelme és kitartása, hogy egy zavaros agyú, deviáns lelkületű és viselkedésű ember se füle se farka gondolataiból gazdaságilag biztosan csőd filmet készítsenek, aminek ráadásul semmiféle fejlesztő hatása sincs a társadalomra.
Ekkor frissült utoljára: -
Ekkor frissült utoljára: 2023/08/02
Ekkor frissült utoljára: 2022/11/05
Ekkor frissült utoljára: 2024/01/11
Ekkor frissült utoljára: 2024/06/02
A funkció használatához be kell jelentkezned!
×
Vélemény írás: