TheDuke ezt a véleményt írta 2013-07-01 00:00-kor:
Ahogy az várható volt az új Superman film már-már vallásháború méretű vitákat indított szerte a világban, ami egy picit összeaszott formában, de itt is érezteti a hatását. A hasonlat persze nem volt véletlen, hisz a badass nerd próféta - Kevin Smith okfejtett egyszer erről, miszerint: minden nagy nép megalkotta a saját mitológiáját. A görögöknek isteneik voltak, az amcsiknak pedig szuperhőseik lettek, amik eddigi pályafutásukat nézve kb. ugyanazt a szerepet töltik be, csak a popkultúra szintjére rántva. Nem csoda hát, hogy ha valaki egy klasszikus sztorihoz nyúl és azt átformálja, akkor vihart kavar a biliben. Ez a folyamat azonban elkerülhetetlen és mindkét mainstream képregényuniverzum átment rajta már párszor az évtizedek során, maximum a hazai közönség nagy része nem emlékszik rá.
Én a magam részéről mindig is a másik csapatban fociztam, mert valahogy nem tudott megérinteni a DC erőltetett sötétsége, de azért voltak olyan filmek, amik rám is nagy benyomást tettek. A bőregér kalandjai közül rögtön kettő is (a Tim Burton féle első film és a Heath Ledger nevével fémjelzett Sötét Lovag), de ezennel az új Acélember is beállt a sorba.
A szomorú az egész történetben az, hogy nem a főhős karaktere és eszmeisége miatt nézhető a film ebben a verzióban, hanem a mellékszereplők helyenkénti- és a látványvilág majdnem folyamatos csillogása érte el ezt a hatást. Ez nem azt jelenti, hogy Henry Cavill ne lenne jó Superman, egyszerűen - mint már többen is írtátok - nem kapott rá lehetőséget, hogy jobban csillogjon. Plusz poénként ütött be, hogy a csöves előember külsejű Clark sokkal nagyobb erőt sugároz, mint az 50-60-as évek divatmajmaként előugró, jólfésült Kal.
Akkor pár szóban az ellenoldalról és mellékszereplőkről:
Michael Shannon egyszerűen kiváló választásnak bizonyult Zod szerepére, de nem szabad elfelejteni, hogy esetében az írók is brillíroztak és olyan érthető, átérezhető motivációt pakoltak a karakter alá, amit nemcsak az egyszerű ember képes felfogni, de valószínűleg segíthette a karakter megformálását is.
A tábornok segédtündéreként feltűnő latexdomina - Antje Traue pedig egyszerűen dobja a dögöt a film alá, mert valami olyat kapott el, ami minden jóérzésű férfiben - és talán pár nőben is - megmozgatja a véredényeket. Ehhez még sok szöveg sem kellett neki, csak megjelenik a vásznon és Suparmanből bömbölő kisfiú lesz Cavill minden férfiassága ellenére.
A másik táborból Amy Adams érdemel figyelmet, aki Lois Lane szerepébe új életet lehelt és mindenkorra száműzte a buta liba figurát, bár mindvégig arra vártam, hogy mikor bukkan fel a háttérben egy bábfigura és Amy mikor kezd bele a Me Party-ba.
A hab a tortán, a Lindt csoki a Tescóban azonban mégiscsak Russel Crowe, aki bár rövid időn belül megtér a kriptoni másvilágra és aztán csak páncélba zárt szellemként kacsintgat vissza egy-egy rövid jelenet erejéig, mégis lealáz mindenkit. Lehet itt dobálózni a Gladiátorral és egyéb nagy szerepekkel, de jó szerepben sok színész tud tündökölni, azonban egy falak közé zárt figurát élettel, érzésekkel megtölteni nem sokan képesek. A mi Russelünk azonban megtette. Jor szerepét olyan nemességgel és odaadással vágja a képünkbe, hogy totálisan mindegy, mennyi speciális effektet zúdítanak a képünkbe az FX-es fiúk, a munkájuk teljesen feleslegessé válik, amikor papi a vásznon van. Ha pár szóval kéne jellemezni, akkor ezek a legtalálóbbak: nemesség és atyai bölcsesség.
Azonban vannak kifejezett mélypontok is, amit a Kent família fémjelez. A Martha Kentet alakító Diane Lane esetében még csak-csak megbocsátható, hisz nála a smink és maszk csapkodja szét egy acéltömbre erősített citromszelettel nemcsak a figurát, de a szemgolyóinkat is, de Kevin Costnernek semmi mentsége a Teletubbies szintű játékra. Ő az abszolút mélypont, a non plusz nulla, akit lehetetlen aluljátszani. Ezt azonban elnézhetjük az alkotóknak, ha DC-s szokásnak tekintjük a totális mélypontot jelentő figurák bedobását egy-egy hősfilmbe. Nála nagyobb csalódás - nem színészileg - csak Maggie Gyllenhaal volt a Sötét lovagban, aki egyszerűen annyira elemi erejűen ronda, hogy maradandó károsodásokat képes okozni az emberi idegrendszerben. De sebaj, ebből is tudhatjuk, hogy Batman egy perverz dög és mazochista.
De vissza a Kent papához: a sokak által fájdalmas emlékként őrzött vihar jelenet méltán vonulhat be a filmtörténet fekete pillanatait bemutató enciklopédia Legrosszabb effekt és színészi játék páros szócikke alá egy hatalmas "Ilyet ne!" felirattal alatta.
A karaktert sajnos azonban nem csak ez gyengíti, hanem a Jövő hírnöke által bemutatott, kiégett, ál-érzelmek és mesterkélt filozofálás mögé búvó személyiség is, amivel maximum virágot lehet nevelni, de gyereket nem.
Plusz megjegyzésként a végére még annyit szeretnék, hogy sokan írtátok itt, hogy ez a film szar, stb., amivel nincs is baj, hisz itt általában vélemények és nem kritikák kerülnek postolásra, de egy dolgot ne felejtsen el senki:
mindenkinek joga van a véleménynyilvánításhoz, de egy látványfilm esetében teljesen irreleváns bármit is írni róla, amíg nem olyan minőségben nézed végig, ahogy azt eltervezték. Nem véletlenül dolgoznak annyit az effektesek és egyéb lények, akik munkáját megöli a camos verzió. Természetesen mindenki néz camos filmet, de addig ne ítélkezzünk, amíg valamit teljes pompájában nem láttunk.
TheDuke ezt a véleményt írta 2013-07-01 00:00-kor:
Érezted már valaha, hogy közel- vagy túl a harmincon még mindig ugyanaz a szar az életed, de te többre lennél hivatott? Mikor a mókuskerék már félig bedarálta a pöcsöd, de te még eszeveszett rágcsáló módjára próbálnál szabadulni, de fogalmad sincs, hogy hová futhatnál, hisz mindened itt van, csak ki kell nyújtani a karod? Esetleg eleged van abból, hogy még mindig nem jött el a Nagy Ő, pedig te mindenkiben azt keresed és már meg is álmodtad álmaid nőjét/pasiját, akit a Csodálatos Pókember és a Tekken 5 szereplőiből hegesztettél össze fejben, de azért dobtál a lecsóba még egy kis Michelle Wildot és Teréz anyát is? Különc vagy, tini lelkű felnőtt egy elkúrt világban? Akkor ez a te filmed, ahogy minden más is Kevin Smithtől!
Ha azonban a mainstream tömegtermék-zabáló menő arc, vagy kínai Gucci topánkában tipegő plázaribi vagy, akkor most klikkelj máshová és eszedbe ne jusson belekezdeni ebbe. Úgysem fogod érteni.
Kevin Smith első egynapos túrájának második eljövetele immár színesben pompázik , Dante és Randal is pocakot eresztett, de a nóta még a régi: Han, vagy Greedoo lőtt először és mennyire szentesített az ATM intézménye?
A srácok ezúttal elhagyták a jól megszokott videotékát és vegyesboltot, de azért sávot nem váltottak, mert a Dogmában már jól felszopott Mooby franchise egy New Jersey beli éttermében húzzák az igát. Dante még mindig ki akar törni, amire jó alternatívát kínál a gátlásoktól mentes ex-cheerleader szagú feleségjelölt, de a sztori nem menne semmire konfliktus nélkül, így szépen belibeg az extra-hot főnökasszony is, miközben Jay és Néma Bob osztja a parasztokat a tehenes kajálda előtt.
Amit kapunk az nem más, mint a jól megszokott életérzés, amit a lassan felnövő, popkultúrát reggelizett húszon-harmincasok tudhatnak magukénak világszerte, akiket már rég megrágott a világ, de ők magasról tesznek rá. Ismerős a szitu?
Ja, és a Biblia is elég rideg dolgokat ír. Tudtad, hogy Jézus zsidó volt?
TheDuke ezt a véleményt írta 2013-07-01 00:00-kor:
Ha felvetted a Batmanes fecskét és a steampunk úszó-guglit, akkor itt az ideje, hogy fejest ugorj a képregény szubkult mélyvizébe. No nem fogyasztói, hanem a másik oldalról, ahol a nagy titánok mellett kis bolhapöcsként kell túlélned a húsdarálót, miközben e-péniszüket meresztgető tini titánok hadával nézel szembe, akik között a Hubble teleszkóppal kell megkeresned azokat az arcokat, akik képesek befogadni azt a mondanivalót, ami a fingós-böfögős poénokon túlmutat, de közben az egójuknál csak az érzékenységük és a pofájuk nagyobb. A hátulról mellbe csak az az egész szituációban, hogy ebből élsz és ezeken a tiniken múlik, hogy holnap eszel-e, vagy nem, így ismét itt a választás: lemész a sarokra tízdolláros szárnyaszegett pillangónak és kiszolgálsz, vagy közölsz és esélyesen éhen döglesz. Choose Your Destiny!
Az élet attól sem lesz egyszerűbb, ha belebeg a képbe álmaid nője, aki idő közben átállt a másik oldalra és anyádnak több esélye van nála, mint neked, de te meg akarod szerezni. Még az sem érdekel, ha régebben két kardal vívott egyszerre, mert ő álmaid nője. De vajon el tudod viselni a múltját és tudod azért szeretni, ami? Ő el tud fogadni, ha ítélkezel?
Fura kérdések ezek, amikkel egy fura film fura figurái foglalkoznak szokás szerint a képregény szubkulton edződött harmincasok táborát célozva.
A végén csak egy kérdést érdemes feltenni: te is Amyt üldözöd?
TheDuke ezt a véleményt írta 2013-07-01 00:00-kor:
Az internetes közösségi oldalak elszabadulásával újra felütötte a fejét a nyolcvanas évek glam metal korszakát jellemző pózerség, ami ezúttal is futótűzként terjed és mindenhová bedugja méretes szerszámát, így a filmiparba is, ami számtalan komikus és helyenként fájdalmas ámokfutást eredményez. Ezzel nincs is semmi gond, csak az ember olyankor gondolkodik el társadalmunk józan ítélőképességén, mikor az IMDb pontokat szemlélve szemöldökfelrángatóan magas értékekkel találja magát szembe.
Ez azért komikus, mivel felfoghatatlan, hogy egy alapvetően trash kategóriájú produktumba mennyi pénzt, időt és energiát ölhettek bele, de ha erre van igény, akkor ezt kell csinálni. Ez a pornószakma alapvetése.
Az alapvetően Álmosvölgy legendájából kölcsönvett és kőfejtő kalapáccsal nagyjából formára kalapált sztorival alapvetően semmi gond nem lenne, ha ezt nem próbálnák megspékelni még borzalmas baromságokkal is, amiket ráadásul - a jelek szerint - nem komikai elemeknek szántak, hanem alapvető sztori-adaléknak.
A színészi játékra ellenben nem lehet panasz, mivel ilyesmiről nem is beszélhetünk, így gond sincs vele. Az effektek helyén vannak, ezen a téren tényleg ott van, aminek ott kell lennie, de azért Jánosunkkal kezdhettek volna valamit, mert a diabétesz reklámarccá avanzsált Sólyomszem még mindig úgy mutat a vásznon, mint egy dühös manó, aki egy gnóm és Wonder Woman szentségtelen nászából fogant a havasok legeldugottabb csücskében.
A film azonban egy haverokkal eltöltött, sörözős trash movie estére kiválóan alkalmas a Rettenetesen vérengző űrpomogácsok bolygópusztító támadása 42. része és a Lidérces alfarhang között.
TheDuke ezt a véleményt írta 2013-06-30 00:00-kor:
<p>Ez az az anime, amit valószínűleg egyetlen cyberpunk rajongónak sem kell bemutatni, bár egyesek inkább a Shirowpunk kifejezést használják rá a manga szerzője, Shirow Masamune után, aki munkásságával egy, a klasszikus gibsoni világképbe beleillő jövőt lőtt fel, ami felett a mai napig nem járt el az idő.<br />A SaC a két mozitól különálló sztorivonalat és valóságot vázol fel, amiben - a sorozat mint médium sajátosságaiból kifolyólag - mélyebb betekintést kapunk a hivatalosan nem is létező kilences részleg kulcsfiguráinak életébe, ami a The Laughing Man köré felépített fő cselekményszállal együtt egy félelmetes, intrikával, manipulációval, korrupcióval és kiberbűnözéssel átszőtt világot vetít elénk. <br />A SaC és az egész GitS komplexitásával és félelmetes átgondoltságával, karaktereivel olyan érdemeket tett le a filmipar asztalára, amik egyértelműen biztosították számára helyét a filmtörénetben valahol a Szárnyas fejvadász és az Akira mellett, ha nem felett.<br />Mindezek mellett nem elhanyagolható az animéhez kapcsolódó zenei anyag sem, amit Kanno Yoko komponált, de a prímet egyértelműen az Origa féle Inner Universe viszi.<br />A nem túl szép hazai karrierjét egy sajnálatos melléfogásnak köszönheti, mivel a sorozatot elsőként sugárzó csatorna (MTV) illetékesei minden figyelmeztetés ellenére túl sok pénzt öltek a marketingkampányba egy olyan időszakban, amikor az ilyen tartalmak befogadására a hazai közönség nagyrésze még nem volt kész, de mindezek ellenére hatalmas respect és köszönet nekik, mivel kellő tisztelettel nyúltak egy kultanyaghoz, csak sajnos az egészet lehúzhatták slozin a valóságshowkon edződött hazai fiatalok érdektelensége/értetlensége miatt.</p>
TheDuke ezt a véleményt írta 2013-06-30 00:00-kor:
Unaloműzésként kezdtem bele a mozi lepörgetésébe és nem is vártam tőle többet, mint amit egy low cost production nyújthat, de több szempontból is kellemesen csalódtam. Ha filmes-, vagy pop szemszögből nézzük a cuccot, akkor mindenképp jogos az IMDb jelenlegi 4.8-as mérlege, de itt nem szabad megállni:
a klasszikus, nyugati típusú high fantasy kedvelői sajnos nem voltak elkényeztetve az utóbbi időben, mivel a kilencvenes évekkel együtt véget ért a fantasy hype is, ami egyet jelentett a témába vágó B kategóriás filmek gyártásának leállításával, és ez hatalmas űrt hagyott a műfaj rajongóinak étlapján. Természetesen feltűntek olyan alkotások, mint a Gyűrűk Ura és a Hobbit, de ezekre éveket, évtizedeket kellett várni és inkább az epikus fantasy kategóriába sorolhatók és nem a sword and sorcerybe. (Ezen a fronton talán az új Conan volt az egyeten említésre méltó darab az utóbbi években, ha a három gyengécske D&D filmet nem számoljuk.)
A Saga ezzel szemben sikeresen pumpált némi vért a valaha oly népszerű s&s kategória kornyadozó hímtagjába, de ez még azért kevés az erekcióhoz.
A sztoriról nem igazán érdemes beszélni, mivel klasszikus fantasy klisékből építkezik és lerágott, RPG-kből jól ismert karaktertípusokat vonultat fel, ami önmagában dögunalom lenne, de az írók és színészek kereteiken belül mégiscsak sikerrel vittek színt ebbe a fakuló mítoszkatalógusba.
Sokan vádolták azzal, hogy a World of Warcraft koppintása, amiben lehet némi igazság, de azt sem szabad elfelejteni, hogy a WoW is koppintás, csak éppen a Warhammeré, így ebbe a vitába nem is érdemes belekezdeni.
A helyenként vászonról leugráló effektek és tízfős ork "horda" ellenére minden olyan fantasy rajongónak érdemes belekezdenie, aki életében legalább egyszer kipróbált valamijen tündés-b@szós-fosztogatós szerepjátékot, vagy olvasott pár D&D regényt, esetleg a 80-90-es évek s&s filmjein edzette magát, mivel ritkasággal van dolgunk, ráadásul olyannal, ami világképét tekintve ilyen minőségben eddig még nem került szalagra.
A gyengébb idegzetűeket azonban figyelmeztetném, hogy hanyag balkar mozdulattal hajítsák a sufniba szamurájkardjukat, mert a film tele van a klasszikus francia kalandfilmekből ismert "dumálunk és poénkodunk harc közben" elemekkel, amik hallatán egyesek hajlamosak felvágni az ereiket, esetleg saját zsigereiket nyakuk köré tekerve kiugrani a harmadik emeletről.
Pozitívumok:
- szexi bőrgatyás elf-csaj
- nyomokban klasszikus D&D világokra emlékeztető díszletek és sztorielemek
- a keretekhez képest jól megformált karakterek
- nagyjából kielégítő brutalitás (ismét az s&s stílust alapul és mércéül véve)
- hiánypótló alkotás
- pozitív ork karakter, aki nem a tuskó tucatszörny szerepben tetszeleg
- kevés moralizálás
Negatívumok:
- s&s-hez képest elenyésző mennyiségű erotika és semmi szex!
- harc közben pofázó karakterek
- alacsony költségvetés
A funkció használatához be kell jelentkezned!
×